Wyszukiwarki

Co warto wiedzieć o SEM?

Dzięki marketingowi internetowemu można dostrzec do szerszej gamy klientów. W tym celu można również wykorzystać wyszukiwarki internetowe, jak np. Google. Dobrą metodą, która daje skuteczne wyniki jest SEM. SEM to inaczej kampanie linków sponsorowanych, które wykorzystują system Google AdWords.

Definicją SEM określa się działania marketingowe, które są prowadzone w Internecie z użyciem wyszukiwarek. Do tego dochodzi również optymalizacja i pozycjonowanie stron (SEO). Często stosuje się jednak definicję, która ogranicza SEM do kampanii linków sponsorowanych. Taką definicje stosuje praktycznie każda agencja mediowa, która oferuje usługi e-marketingowe.

SEM polega na zaprezentowaniu przekazu w wyszukiwarce internetowej, dokładniej mówiąc chodzi o boksy wydzielonych boksach znajdujących się nad wynikami oraz po boku. Przeważnie to reklama treściowa, która może prezentować grafikę np. ze sklepów internetowych. SEM można prowadzić nie tylko w wersji wyszukiwarki na desktopy, ale również na urządzenia mobilne.

Ogromną zaletą tego typu kampanii jest przystępna cena i możliwość samodzielnego wyznaczania limitów związanych z kosztami. Przy działaniach SEM płaci się wyłącznie wtedy, gdy użytkownik kliknie w reklamę, przez co zwiększa się szansa na zwrot inwestycji.

Kampanie linków sponsorowanych Goole AdWords można prowadzić kompletnie samemu, lecz jeśli jesteśmy nastawieni na lepsze efekty, to warto skorzystać z pomocy agencji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *